Blog o stvareh, ki ležijo na tleh in čakajo na nas.

NAMIG: za moje povezave ali arhiv novic pritisni na tipkovnici tipko "End".

17. april 2007

GoogleTrends 2: Firefox

Nadaljnemu raziskovanju z GoogleTrends me je vzpodbudila tale raziskava.

Pri Xiti Monitor so ugotovili, da smo Slovenci v Evropi (in verjetno tudi na svetu) še vedno vodilni v uporabi Firefoxa (44,5%!) in od zadnje meritve v novembru lani je delež Firefoxa zasedel še 4 procente trga. Bo jeseni Firefox postal vodilni brskalnik v Sloveniji? Mogoče bi morali naredit eno slavje ob tem?

Rezultati vsekakor porajajo en šopek preprostih vprašanj. Kako? Zakaj? Kdo? Kje?

Šel sem dalje in raziskoval še druge prominentne pojme iz odprte kode: Thunderbird, OpenOffice/.org, Mozilla, Ubuntu, in Suse. Povsod se pojavljamo (v vsaj v eni od kategorij). Kako to, da smo povsod v Top10? Smo res tako prosto-odprto-kodno osveščeni v Sloveniji? Vsekakor bi bilo vredno preveriti z raziskavo, ali je res v Sloveniji tako močna zavest o prostem programju in kako je do tega prišlo, kakšen je odnos do prostega programja, kaj so ključni dejavniki za tako močno prisotnost, kdo oz. kaj igra pomembno vlogo tu. Kako je Firefox vplival na uporabo drugih odprtokodnih rešitev. Vsekakor se velja vprašati še eno malce populistično vprašanje: je Microsoft že izgubil Slovenijo?

Naj pustim v razmišljanje nekaj mojih lastnih predpostavk. Kot sem že tudi nekajkrat na slo-techu slišal, verjetno se gre pri tako močni popularizaciji Firefoxa predvsem za ljudi, ki obvladajo računalništvo, katerih naj bi bilo malo v Sloveniji (???), ti pa naj bi masivno inštalirali FF-ja. Sliši se verjetno, a vseeno po mojem to ni tako odločujoči ali poglavitni faktor. Vsekakor bi meglo precej razpihala kakšna raziskavica, ki bi mogoče celo koristila drugim državam pri močnejši prisotnosti odprto-prosto-kodnih programov.

Ni komentarjev:

Arhiv